פעולה ותגובה

בעולמנו לכל מה שאנחנו נעשה או נאמר, תהיה פעולה נגדית. "אין מעשה טוב ללא גמול". קיימת סוג פעולה ותגובה אם אפשר לנסח זאת כך. דיי פשוט שחושבים על זה, בטוח שאתם קוראים את זה עולה לכם איזה רעיון בנושא. למשל;
אינטראקציה, פעולה ותגובה, ניוטון, חוקי ניוטון, פזיקה, בלוג, yaakov3t, yaakov3h, חשוב, אהבה, לימודים, מצחיק, טרמפולינה, ילדים, ללמוד בהנאה, חשוב, משל
הטרמפולימה מפעילה כח למעלה
באותו כוח שאנחנו קופצים מטה
כאשר ילד עוזר להורים שלו לסדר את הבית הוא מקבל מחמאות והכרת תודה, או למשל אם הכנת עבודת הגשה מושקעת תקבל עליה ציון גבוה... ויש עוד המון דוגמאות.

ניוטון הגדיר את החוק השלישי באופן דומה רק שהוא מדבר על כוחות ולא על לסדר את החדר שלו,
לכל כח בכיוון מסוים קיים כח הפוך אשר מנוגד לו - פעולה ותגובה או במילים אחרות "אינטראקציה". ובצורה פשוטה יותר;

אם אתה קופץ על טרמפולינה אתה מפעיל עליה כח, ובאותו הזמן הטרמפוליה מפעילה עליך כח באותו גודל בכיוון המנוגד ובגלל זה אנחנו עפים למעלה שזה קורה.

בפיזיקה שבודקים אינטראקציה עושים זאת בין שני גורמים בנפרד כל פעם! כלומר אם אדם הולך לטייל עם הכלב קשור ברצועה אז קיימות שני אינטראקציות. אחת בין אדם לרצועה והשניה בין הרצועה לכלב. 

אינטראקציה יכולה להיות במגע כפי שהוסבר אך גם ללא מגע (מגנטי), כמו משיכה ודחיה של מגנט או כח הכבידה של כדור הארץ g שלא צריך באמת מגע כדי להרגיש אותם.

אז איך תזהו אינטראקציה (אפילו שאולי לא תמיד מרגישים זאת)? זה דיי פשוט האמת. בתהליך זה מתרחש שינוי בתנועה ושינוי בצורה. הטרמפולינה נמעכת לכפי מטה ושהיא חוזרת גורמת לילד לשנות כיוון ולקפוץ חזרה מעלה. אינטראקציה יכולה לגרום לתופעות אחרות כמו רעש וכאב לדוגמא שמקבלים מכה באצבע הקטנה ברגל מהפינה של המיטה. אבל בזה אל תאשימו בזה את ניוטון :).


אינטראקציה, ניוטון, פעולה תגובה, החוק השלישי, למידה משמעותית, תלמידים, מורה, פזיקיה, yaakov3h, yaakov3t, חשיבה
אינטראקציה בשני שלבים










תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

חשמל, סימולציה ומה שבינהם

גלגולי אנרגיה בשלוש שניות

הכל עניין של נקודת מבט